//////

W dobie masowego odbiorcy

Aby masowy odbiorca chłonący przez Internet informacje także spoza własnego kręgu kulturowego mógł zrozumieć sens wydarzeń i przekazu medialnego, absolutnie wszystko musiało stać się prostsze – szczególnie w prasowych tabloidach i internetowych portalach plotkarskich. Dziennikarze musieli zapomnieć zupełnie o szkole, która uczyła ich, że tekst jest zaliczony tylko wtedy, gdy czytelnik zapozna się z całością lub chociaż większością tekstu i coraz ważniejsze stało się przeczytanie samego tytułu i nagłówka, ewentualnie podpisu pod zdjęciami. Widziane w tym świetle tytuł i lid stanowią potencjalnie groźną konkurencję dla całości artykułu – jeśli dziennikarze za wiele zamieszczą danych, nazwisk i różnych wypowiedzi, czyli przygotują tekst profesjonalnie, wielu ludzi zniechęci się. To właśnie efekt zmian w społeczeństwie, które dzisiaj nie tylko poszukuje informacji, ale musi to być informacja znacznie prostsza, co ostatecznie oznacza powrót do grafik. Media coraz bardziej stają się obrazkowe a społeczeństwa leniwe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *